Zaburzenia erekcji. Przyczyny, objawy, leczenie

Jedną z przyczyn niesatysfakcjonującego pożycia seksualnego mogą być zaburzenia erekcji. Wielu pacjentów wstydzi się problemów ze wzwodem, unikając wizyty u specjalisty, tymczasem schorzenie to, dotykające niemal 3 miliony mężczyzn, da się wyleczyć. Więcej o zaburzeniach erekcji w naszym wpisie.

Czym objawiają się zaburzenia erekcji?

Zaburzenia erekcji polegają na niezdolności uzyskania, a następnie utrzymania wzwodu penisa, który wystarczyłby do odbycia seksualnego stosunku. Łączy się z nimi dyskomfort, a niekiedy ból. Mogą być okresowe lub długotrwałe, o łagodnym umiarkowanym lub nasilonym charakterze. Z czego wynikają?

Jakie są przyczyny schorzenia?

Wyróżnić można dwie grupy przyczyn zaburzeń erekcji:

• psychiczne,
  • fizyczne.

Do psychicznych zalicza się kompleksy oraz nadmierny lęk mężczyzny przed nie usatysfakcjonowaniem swojej partnerki, nieprawidłowości w rozwoju psychoseksualnym czy kompleksy na tle członka. Poważne zaburzenia erekcji mogą mieć także związek z chorobami cywilizacyjnymi; odpowiadać za nie mogą bowiem przewlekły stres, napięcie, przemęczenie, bak snu, depresja, zaburzenia psychiczne czy trudności w kontaktach z innymi ludźmi. Często okazuje się także, że problemy ze wzwodem są skutkiem takich schorzeń, jak cukrzyca, miażdżyca czy nadciśnienie. Przyczyniają się do niego nadmierne spożywanie alkoholu i palenie papierosów. Przyjmowane antydepresanty oraz leki na nadciśnienie również mogą być źródłem zaburzeń erekcji.

Jak leczyć problemy ze wzwodem?

Problem zaburzeń erekcji jest problemem złożonym, obejmującym zagadnienia zarówno z psychologii, seksuologii, jak i medycyny, dlatego w naszym gabinecie seksuologii przyjmują specjaliści z różnych dziedzin: seksuologii, psychologii, chorób wewnętrznych oraz endokrynologii. Terapia tego typu schorzenia polega zazwyczaj na łączeniu leczenia farmakologicznego (doustnego, domięśniowego lub przezskórnego) z psychoterapią. Połączenie sił psychologii i medycyny sprawia, że prowadzona przez nas kuracja jest skuteczna, a pacjenci odczuwają wyraźną poprawę w sferze intymnego pożycia. Jeśli zatem cierpisz na problemy ze wzwodem, nie zwlekaj i zapisz się do specjalisty.