Telefon +48 (32) 22 809 44

Telefon +48 507 096 308

Telefon +48 508 575 289

Kardiologia

Euro-Klinika  prowadzi diagnostykę i leczenie chorób serca w tym:

1. Choroby niedokrwiennej serca i bólów w klatce piersiowej:diagnostykę laboratoryjną, test wysiłkowy EKG, badanie ultrasonograficzne serca, 24 godzinny zapis EKG.
  2. Nadciśnienia tętniczego: diagnostyka laboratoryjna przyczyn nadciśnienia, ocena skutków nadciśnienia, badania EKG, USG serca i naczyń, USG jamy brzusznej.
  3. Ocena wad zastawkowych sercapoprzez badanie ultrasonograficzne serca, wstępna kwalifikacja do leczenia inwazyjnego, ocena funkcji lewej i prawej komory.
  4. Niewydolności serca- diagnostyka kardiologicznych przyczyn duszności i obrzęków - USG serca, USG naczyń żylnych kończyn dolnych.
  5. Zaburzenia rytmu i przewodzenia ocena przyczyn omdleń i kołatania serca poprzez wykonanie USG serca i 24 godzinnych zapisów EKG (badanie metodą Holtera).
  6. Wykluczenie istotnych schorzeń serca u kobiet w ciąży.
  7. Próby wysiłkowe, ocena wysiłkowa niedokrwienia serca, ocena zdolności wysiłkowa pacjentów, m. in. przed zawodami sportowymi.
  8. Ocena kardiologiczna stanu zdrowia sportowców.
  9. Holter EKG: 24 godzinne monitorowanie EKG oraz zaburzeń rytmu i przewodzenia.
  10. Holter ciśnieniowy: 24 godzinne monitorowania ciśnienia tętniczego, diagnozowanie nadciśnienia tętniczego i jego leczenie.
  11. Echokardiografia przezprzełykowa: dokładne zobrazowanie serca.

Wykonywane w naszej klinice badanie EKG serca umożliwia zdiagnozowanie zaburzeń związanych z przewodzeniem przez ten narząd bodźców pobudzających jego pracę. Badanie daje m.in. obraz stanu komór sercowych, pokazując to, czy któraś z nich jest przeciążona lub przerośnięta. EKG pozwala też wstępnie ustalić, czy pacjent choruje na zapalenie mięśnia sercowego lub ma wady tego narządu. Natomiast przede wszystkim EKG jest skuteczne w wykrywaniu stanów przedzawałowych i pozawałowych, jak również umożliwia szybkie zdiagnozowanie pacjenta w stanie wskazującym na zawał.

EKG metodą Holtera
to zapis czynności serca, przeprowadzany w celu wykrycia ewentualnych zmian i patologii. Badanie to powinno trwać co najmniej dobę. Przeprowadza się je podczas normalnej aktywności. Pacjent wykonuje swoje codzienne zajęcia, a EKG ma ujawnić, czy mają miejsce zaburzenia rytmu serca. Lekarz decyduje się na zlecenie tego rodzaju badania szczególnie w przypadku, gdy pacjent doznał omdleń, narzeka na duszności i powtarzające się stany kołatania serca. EKG Holtera jest także zalecane osobom, u których zdiagnozowano już chorobę niedokrwienną serca oraz pacjentom po przebytym zawale.

Badanie metodą Holtera
 pozwala skutecznie ocenić prawidłowość ciśnienia tętniczego krwi, mierzonego automatycznie w warunkach codziennej aktywności pacjenta. Podczas trwającego dobę badania pomiar ciśnienia dokonywany jest wielokrotnie, o różnej porze dnia, jak również podczas snu. Za każdym razem wyniki pomiaru są rejestrowane w pamięci urządzenia, i pokazują wartość ciśnienia skurczowego, ciśnienia rozkurczowego oraz częstotliwość rytmu serca. Holter ciśnieniowy pozwala zdiagnozować chorobę, a także ocenić skuteczność wdrożonego już leczenia m.in. nadciśnienia tętniczego.

Próba wysiłkowa
(inaczej EKG wysiłkowe) wykonywana jest na ergometrze rowerowym w obecności kardiologa, a jej celem jest ocena zaawansowania choroby niedokrwiennej serca i zaburzeń jego rytmu. Około 3-4 godzin przed próbą wysiłkową nie należy jeść posiłków. Na badanie należy założyć ubiór sportowy, a zwłaszcza wygodne obuwie.

USG serca
 to nieinwazyjna metoda oceny wielkości i pracy serca, wykonywana w naszej klinice przez doświadczonego kardiologa. Ocenie podlega stan prawej i lewej komory oraz zastawek sercowych. Badanie umożliwia wykrycie różnego rodzaju wad narządu i chorób kardiologicznych.

Echokardiografia przezprzełykowa
jest badaniem umożliwiającym dokładne zobrazowaniem serca. Metoda ta jest pomocna w diagnostyce zmian niewidocznych przy zastosowaniu echokardiografii przezklatkowej. Wskazaniami do badania są nabyte i wrodzone wady serca, diagnostyka zastawek, dużych naczyń, w tym aorty. Badanie TEE polega na wprowadzeniu sondy przez przełyk celem obrazowania serca. Echokardiografia przezprzełykowa pozwala na zobrazowanie miejsc w sercu, które nie są widoczne podczas wykonywanego badania przezklatkowego.

Szczególnymi przypadkami, w których konieczne jest wykonanie echokardiografii przezprzełykowej są:

• wady wrodzone serca
  • wada nabyta serca
  • ocena sztucznych zastawek wszczepionych do serca, np. podczas podejrzenia jej nieprawidłowej funkcji
  • udary mózgu przy podejrzeniu sercowej przyczyny, m. in. u osób młodych
  • zatory, które mogą powstać po dostaniu się do małych naczyń skrzepliny powstałej/obecnej w sercu
  • diagnostyka skrzeplin obecnych w sercu
  • Podejrzenie guzów serca

Lekarze: