Telefon +48 (32) 22 809 44

Telefon +48 507 096 308

Telefon +48 508 575 289

Reumatologia

Nasi  specjaliści  zajmują się diagnostyką, zapobieganiem i leczeniem chorób reumatycznych, czyli zwyrodnieniowych i zapalnych schorzeń kości, stawów i tkanki łącznej.

Obecnie słowem reumatyzm określa się całą grupę różnych chorób mających odmienne przyczyny (w wielu choroba nieznane) i wymagających innych sposobów postępowania leczniczego.

Do chorób reumatycznych zaliczane są nieurazowe choroby narządu ruchu, objawiające się dolegliwościami w jego obrębie, a przede wszystkim bólem. Należą do nich choroby, które uszkadzają serce, a nie zagrażają narządowi ruchu, choroby, które mogą być przyczyną kalectwa, a także te objawiające się jedynie częstymi dolegliwościami bólowymi, nie grożące natomiast żadnymi trwałymi ani niebezpiecznymi zmianami.

Do chorób tych zalicza się: reumatoidalne, zesztywniające i odczynowe zapalenie stawów, artrozę, dnę moczanową, a także reumatyzm tkanek miękkich.

Do chorób leczonych przez reumatologa, zaliczamy:

• reumatoidalne zapalenie stawów
  • zesztywniejące zapalenie stawów kręgosłupa
  • łuszczycowe zapalenie stawów
  • zwyrodnienia stawów
  • gorączka reumatyczna
  • dnę moczanową
  • układowe zapalenie naczyń
  • osteoporozę
  • toczeń rumieniowaty układowy
  • zespół Sjögrena
  • twardzinę układową
  • dermatomyositis
  • fibromialgię
  • sarkoidozę

Wizyta u lekarza reumatologa, zalecana jest, gdy występują:

• bóle kości, mięśni lub stawów o charakterze intensywnym lub nawracającym, szczególnie jeśli towarzyszy im podwyższona temperatura ciała,
  • trudności w poruszaniu się, a także schylaniu oraz podnoszeniu lub trzymaniu przedmiotów,
  • zaczerwienienie, opuchlizna lub sztywność stawów.

Symptomów tych nie należy lekceważyć. W ramach konsultacji można wybrać się do lekarza pierwszego kontaktu, który w razie potrzeby skieruje do reumatologa.

Lekarze:

dr Mirela Sołtysik