Niespokojny sen. Jak sobie poradzić z bezsennością?

Bezsenność to problem, który dotyka coraz szerszą grupę pacjentów. Stres, niezdrowy tryb życia, permanentne napięcie psychiczne sprawiają, że trudno jest im zasnąć. W lżejszych przypadkach wystarczy odpowiednia higiena snu: zrezygnowanie z kawy, papierosów i alkoholu, zwłaszcza przed snem oraz ze spożywania tłustych, obfitych posiłków po godzinie 18stej. Niewskazane jest także używanie telefonu przed zaśnięciem oraz zasypianie przy włączonym telewizorze. W walce z bezsennością pomóc może przewietrzenie sypialni oraz utrzymywanie w niej temperatury nie wyższej niż 21 stopni Celsjusza. Jeśli jednak te metody nie skutkują i pomimo dbania o stałą liczbę godzin snu nadal masz problemy z zasypianiem, czas na bardziej zdecydowanie sposoby.

Zioła pomogą poradzić sobie z bezsennością

Jedną z metod radzenia sobie z bezsennością jest zastosowanie terapii ziołowej. Zasnąć pomogą:

  • passiflora,
  • waleriana,
  • chmiel.

Leki, przygotowywane na ich bazie, nie tylko wpłyną na lepszą jakość snu, przedłużając fazę snu aktywnego, lecz również działają uspokajająco i rozluźniająco. Nie otumaniają, nie uzależniają oraz niwelują nadmierną pobudliwość nerwową. W prowadzonym przez nas specjalistycznym gabniecie ziołolecznictwa leczymy przewlekłe zaburzenia snu, przygotowując dla pacjentów gotowe leki lub przekazując im szczegółowe instrukcje sporządzania prostych przetworów, takich jak nalewki, syropy i maści. W naszej praktyce lekarskiej łączymy wiedzę o ziołach, zaczerpniętą z medycyny zachodniej, ludowej, tradycyjnej medycyny chińskiej, indyjskiej i japońskiej z wiadomościami zebranymi przez homeopatów.

Co robić, kiedy zioła nie wystarczają?

W bardzo poważnych przypadkach problemów ze snem sama terapiami ziołowa może okazać się niewystarczająca. Wówczas włączyć należy do leczenia preparaty syntetyczne, zawierające w swoim składzie melatoninę. Reguluje ona zegar biologiczny, wpływając na poprawę jakości snu. Dzięki lekom z melatoniną znowu będziesz zasypiał bez problemu i budził się wypoczęty, co wpłynie na poprawę jakości życia. Przede wszystkim pamiętaj o tym, że problemów ze snem nie należy lekceważyć, tylko czym prędzej zgłosić się do lekarza.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.