Czym zajmuje się reumatolog?

Cierpisz na nawracające, uporczywe bóle kości, mięśni lub stawów? Masz trudności w poruszaniu się, schylaniu albo podnoszeniu przedmiotów? A może zaobserwowałeś u siebie zaczerwienienie, opuchliznę i sztywność stawów? Nie zwlekaj; czym prędzej udaj się na konsultację do reumatologa! Dzięki szybkiemu wdrożeniu leczenia zmiany nie będą szybko postępować. Sprawdź, czym zajmuje się lekarz tej specjalności.

Zakres leczenia, oferowanego przez reumatologa

Reumatolog jest lekarzem, zajmującym się schorzeniami stawów, kości oraz stanami zapalnymi tkanki łącznej. Diagnozuje, leczy oraz zapobiega rozwijaniu się chorób reumatycznych. To właśnie do doktora tej specjalności powinniśmy zgłosić się w przypadku podejrzenia:

• reumatoidalnego zapalenia stawów,
  • łuszczycowego zapalenia stawów,
  • gorączki reumatycznej
  • zesztywniającego zapalenia stawów kręgosłupa.

Nasi specjaliści z zakresu reumatologii diagnozują oraz leczą także zapalenia tkanek miękkich, takie jak toczeń rumieniowaty układowy, twardzina układowa czy przewlekłe niezakrzepowe zapalenie naczyń. U nich znajdą pomoc osoby cierpiące na osteoporozę, sarkoidozę oraz fibromialgię.

Oferowane badania i proponowane metody leczenia

Aby zdiagnozować choroby reumatyczne, wykonać należy podstawowe badania diagnostyczne. Nasi specjaliści zatem zlecą ogólną morfologię krwi, badanie moczu, USG bolących miejsc lub tomografię komputerową. Podstawowe badanie to badanie RF, czyli określenie poziomu czynnika reumatoidalnego. Leczenie natomiast polegać będzie na farmakoterapii lekami przeciwzapalnymi oraz rehabilitacji. Konieczna okazać się może punkcja, iniekcja lub blokada, a w drastycznych przypadkach nawet zabieg chirurgiczny.

Zgłaszając się do naszej kliniki możesz być pewien, że otrzymasz w niej kompleksową opiekę, obejmującą dokładną diagnostykę oraz właściwą kurację. Pamiętaj, że z leczeniem problemów reumatoidalnych nie warto jest czekać; terapia powinna być wdrożona stosunkowo szybko.