Proktologia

Leczenie hemoroidów – wizyta u proktologa w Siemianowicach Śl. k. Katowic

Leczeniem i usuwaniem hemoroidów zajmuje się lekarz proktolog – w Euro-Klinice w Siemianowicach Śl. k. Katowic pracują wybitni specjaliści w swojej dziedzinie. Hemoroidy lub guzki krwawnicze są normalną strukturą anatomiczną, posiada je każdy człowiek. Znajdują się w kanale odbytu około 1,5-2cm od brzegu odbytu. Są poduszeczkami wypełnionymi krwią, w których znajdują się połączenia tętniczo-żylne, dzięki czemu mogą szybko wypełniać się krwią. Ich funkcją jest m.in. uszczelnianie kanału odbytu oraz kontrola wydalania. Choroba hemoroidalna polega na stanach zapalnych guzków krwawniczych, które powiększają się, nadmiernie wypełniają się krwią i nie opróżniają się do końca. W każdym przypadku choroby a szczególnie krwawienia należy przeprowadzić pełną diagnostykę odbytu i odbytnicy najlepiej udając się do proktologa.

Proktolog – specjalista od leczenia żylaków odbytu

Lekarzem, który zajmuje się diagnostyką i leczeniem chorób odbytu jest proktolog. Leczenie żylaków w Euro-Klinice w Siemianowicach Śl. k. Katowic rozpoczyna się wizytą, podczas której lekarz przeprowadza wywiad połączony z badaniem bezpośrednim. Badanie składa się z badania palcem tzw. badania „per rectum” oraz anoskopii czyli oglądania końcowego odcinka odbytnicy przy wykorzystaniu krótkiego wziernika. Badania te są szybkie i bezbolesne oraz nie wymagają specjalnego przygotowania. W każdym przypadku krwawienia powinna być wykonana rektoskopia (badanie obejmujące początkowe 25 cm jelita grubego) oraz w wybranych przypadkach kolonoskopia (badanie całego jelita grubego).

Choroba Hemoroidalna – co warto wiedzieć?

OBJAWY:

• krwawienia przy oddawaniu stolca
  • bóle o różnym nasileniu od dyskomfortu, uczucia rozpierania i istniejącej przeszkody w odbytnicy do żywego bólu, szczególnie po oddaniu stolca
  • wyczuwalne, wypadające guzki podczas oddawaniu stolca
  • świąd
  • wrażenie utrzymującego się obrzęku okolicy odbytu
  • zapalenia anodermy (skóry odbytu)
  • trudności w utrzymaniu higieny osobistej (w przypadku pojawienia się żylaków zewnętrznych odbytu jako powikłanie choroby hemoroidalnej lub trudności w odprowadzeniu hemoroidów)

PRZYCZYNY:

• częste zaparcia
  • współistniejące choroby takie jak nadciśnienie tętnicze, niewydolność mięśnia sercowego
  • uwarunkowania genetyczne (również wrodzona słabość mięśni zwieracza odbytu)
  • używki
  • ciąża i poród
  • długie pozostawanie w pozycji siedzącej
  • podeszły wiek
  • praca wymagająca dużego wysiłku mięśni
  • niedostateczna ilość płynów
  • biegunki
  • częste wymioty
  • rak odbytu i odbytnicy

Metody leczenia hemoroidów

W Euro-Klinice w Siemianowicach Śl. k. Katowic lekarze proktolodzy w leczeniu hemoroidów stosują Metodę Barrona, stosowaną w chirurgii jako metodę selektywnego usuwania hemoroidów w połączeniu z fotokoagulacją podczerwienią przyspieszającą martwicę hemoroidów. To krótki zabieg, nie przypominający tradycyjnej operacji i nie wymagający pobytu w szpitalu.

Klinika oferuje również zabieg usuwania hemoroidów metodą laserową LHP w znieczuleniu ogólnym. Metoda ta jest obecnie uważana za najskuteczniejszą. Polega na doprowadzeniu do zwłóknienia tkanek guzka hemoroidalnego za pomocą specjalnego radialnego włókna laserowego. W efekcie guzek staje się mniejszy i u pacjenta ustępują wszelkie dolegliwości. Proces kurczenia się tzw. poduszki hemoroidalnej trwa od 4 do 6 tygodniu, natomiast ulga odczuwana jest tuż po zabiegu. Do LHP przystąpić mogą osoby zmagające się z hemoroidami III i IV stopnia zaawansowania. Zabieg laserowego leczenia hemoroidów jest małoinwazyjny, nie niesie ryzyka powikłań, a pacjenci szybko wracają do swojej codzienności. Jest to operacja bez cięć i bez szycia dlatego późniejszych dyskomfort jest znikomy a czas rekonwalescencji krótki.

W celu uzyskania szczegółowych informacji lub indywidualnego omówienia zbiegu zapraszamy do telefonicznego lub e-mailowego kontaktu z naszą kliniką.

Laserowe usuwanie hemoroidów

HeLP ( Hemorrhoid Laser Procedure) - Zabieg polega na laserowej koagulacji światłem o długości 980 nm odgałęzień tętnicy odbytniczej i częściowym obkurczeniu śluzówki oraz tkanek otaczających. W ten sposób zmieniony zostaje przepływ tętniczo-żylny w guzku krwawniczym, w konsekwencji czego dochodzi do stopniowego wycofywania się hemoroidów. Zabieg wykonuje się bez znieczulenia.
Help Animation

LHP (Laser HemorrhoidoPlasty) - laserowa plastyka hemoroidów polega na wprowadzaniu włókna lasera w okolicę splotu hemoroidalnego i jego koagulacji światłem o długości 1470 nm. Prowadzi to do zniszczenia, obkurczenia i zmniejszenia objętości hemoroidu, a w późniejszym okresie do rekonstrukcji kolagenu. Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym lub krótkotrwałym dożylnym.
LHP Procedure Animation

Zalety metod laserowych:

• Zabiegi bezbolesne
  • Bez ryzyka uszkodzenia śluzówki i zwieracza
  • Niskie ryzyko powikłań
  • Zabieg ambulatoryjny lub w ramach chirurgii jednodniowej
  • Szybki powrót do normalnej aktywności
  • Możliwość powtarzania zabiegu lub łączenia z innymi zabiegami

Szczelina odbytu (Fissura ani)

Szczelina odbytu to linijne pęknięcie i owrzodzenie śluzówki kanału odbytu, zazwyczaj na godzinie 6 (czyli od strony kości ogonowej). Owrzodzenie oraz mikroropnie powstają w wyniku zaburzeń ukrwienia kanału odbytu spowodowanym nadmiernym napięciem zwieraczy odbytu. Główne objawy to dużego stopnia dolegliwości bólowe podczas oddawania stolca utrzymujące się nawet do kilku godzin po oddaniu stolca oraz krwawienia oraz ropa ze śluzem zmieszana z kałem tzw. mokry odbyt.

Około 50 % pacjentów z tą chorobą cierpi również na różnego stopnia nasilony świąd. zobacz zdjęcia

W EURO-KLINICE STOSUJEMY:

Nieoperacyjne metody leczenia szczeliny odbytu:

• leki zmniejszające stan zapalny
  • leki zmniejszające napięcie zwieracza wewnętrznego i przyspieszające gojenie
  • miejscowe wstrzyknięcie BOTOXU (toksyna botulinowa typu A )

operacyjne metody leczenia szczeliny odbytu :

• metoda NOTARASA (boczne przecięcie zwieracza wewnętrznego wykonane techniką zamkniętą) - metoda nie wymaga pobytu w szpitalu (hospitalizacji)

Leczenie przetoki

Zabieg FiLaC to minimalnie inwazyjna metoda laserowego leczenia przetoki odbytowej, bez ryzyka uszkodzenia zwieraczy. Nie wymaga leczenia szpitalnego.

Polipy odbytu i odbytnicy

W EURO-KLINICE STOSUJEMY:
elektroresekcję polipów z badaniem histopatologicznym

Ropnie i przetoki okołoodbytnicze

nacięcia i drenaże ropni