Jakimi metodami można leczyć hemoroidy?

Chociaż z hemoroidami boryka się wielu pacjentów, nadal jest to dość wstydliwa dolegliwość.

Euro-klinika blog leczenie hemoroidyDodatkowo powoduje spory dyskomfort, swędzenie, a nawet ból w górnej części odbytu lub u jego ujścia. Na szczęście obecnie możemy skutecznie leczyć hemoroidy.

Hemoroidy – objawy i rozpoznanie

Hemoroidy lub guzki krwawnicze to całkowicie normalna struktura anatomiczna, która znajduje się u każdego człowieka. Stają się problematyczne dopiero wtedy, gdy pojawia się stan zapalny, przez co guzki krwawnicze napełniają się krwią, powiększają się i nie opróżniają do końca. Wówczas pojawiają się takie objawy jak m.in. ból, kłucie, krwawienie podczas wypróżniania, pieczenie i swędzenie. Każdy pacjent, który stwierdza u siebie niepokojące objawy, powinien skonsultować się z proktologiem, który wykona pełną diagnostykę odbytu i odbytnicy.

Jakimi metodami można leczyć hemoroidy?

Jest kilka metod usuwania hemoroidów. W Euro-Klinice na Śląsku stosujemy kilka metod, które pozwalają na podjęcie skutecznej terapii u pacjentów. Jedną z nich jest metoda Barrona, która uznana jest za jeden z najlepszych sposobów selektywnego, bezbolesnego usuwania hemoroidów w połączeniu z fotokoagulacją podczerwienią, przyspieszającą martwicę hemoroidów. Jest to bezbolesny i dość krótki zabieg, który nie przypomina standardowej operacji chirurgicznej i nie wymaga pobytu w szpitalu.

Coraz większym zainteresowanie pacjentów cieszy się przede wszystkim laserowe usuwanie hemoroidów. Wśród zabiegów laserowych wyróżniamy HeLP (Hemorrhoid Laser Procedure). Polega on na laserowej koagulacji światłem o długości 980nm odgałęzień tętnicy odbytniczej i częściowym obkurczeniu śluzówki oraz tkanek otaczających. W rezultacie dochodzi do zmian w przepływie tętniczo-żylnym w guzku krwawniczym, co w konsekwencji prowadzi do stopniowego wycofywania się hemoroidów. Jest to zabieg wykonywany bez znieczulenia.

Inną metodą jest laserowa plastyka hemoroidów LHP (Laser HemorrhoidoPlasty), która polega na wprowadzaniu włókna lasera w okolicę splotu hemoroidalnego i jego koagulacji światłem o długości 1470nm. Dzięki temu możliwe jest zniszczenie, obkurczenie i zmniejszenie objętości hemoroidu. W późniejszym okresie dochodzi do rekonstrukcji kolagenu. Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym lub krótkotrwałym dożylnym.

Zabiegi laserowe są szczególnie zalecane ze względu na niskie ryzyko powikłań i brak ryzyka uszkodzenia śluzówki i zwieracza. Pacjent może szybko wrócić do normalnej aktywności.