Operacja przepukliny pachwinowej

Przepuklina pachwinowa to schorzenie dotykające wielu ludzi, które może pojawić się w różnym wieku.

Euro-kliika blog przepuklina badanieJeśli jej objawy nie są bardzo dokuczliwe, to niektórzy z nas starają się ją bagatelizować, jednak nie jest to właściwe postępowanie, ponieważ nieleczona przepuklina może mieć bardzo poważne konsekwencje zdrowotne. Gdy kawałek jelita wydostanie się poza nasze powłoki brzuszne i uwięźnie tam na stałe, wtedy może nastąpić jego martwica i zapalenie otrzewnej, a to bezpośrednio zagraża nie tylko naszemu zdrowiu, ale również życiu. Dlatego warto udać się do lekarza jak najwcześniej, gdy tylko wystąpią u nas objawy sugerujące powstanie przepukliny. Najczęstszą formą leczenia w tym wypadku będzie zabieg operacyjny wzmacniający ściany brzucha i dzięki temu pozwalający na całkowite pozbycie się problemów związanych z tym schorzeniem.

Rutynowy zabieg

Współcześnie operacja przepukliny to łatwy i szybki zabieg, po którym pacjent bardzo szybko powraca do normalnego funkcjonowania. Operacja może być przeprowadzana na dwa sposoby – poprzez połączenie szwami chirurgicznymi naturalnych tkanek pacjenta albo przy użyciu siatki z tworzywa sztucznego. Szczególnie rekomendowany jest ten drugi sposób, czyli tak zwana metoda beznapięciowa sposobem Lichtensteina, która nie wymaga zszywania ze sobą tkanek pacjenta.
Jeśli stan chorego na to pozwala, operacja przepukliny pachwinowej może odbywać się jedynie w znieczuleniu miejscowym, a pacjent tego samego dnia zostaje wypisany do domu. Podczas zabiegu ściany powłok brzusznych wzmacnia się, umieszczając w nich specjalne siatki z tworzyw sztucznych. Dzięki takiemu postępowaniu (zamiast bezpośredniego zszywania tkanek pacjenta) znacznie obniżono prawdopodobieństwo wystąpienia nawrotów przepukliny.

W pierwszych dniach po zabiegu przyjmuje się środki przeciwbólowe i powoli powraca do codziennych czynności. Zaleca się jednak całkowity powrót do ćwiczeń i aktywności fizycznej dopiero po miesiącu, a rozpoczęcie dźwigania dużych ciężarów po trzech miesiącach po przeprowadzonej operacji.