Czy po laserowym leczeniu przetoki okołodbytniczej konieczna jest hospitalizacja?

Przetoka okołoodbytnicza jest bardzo niewdzięcznym schorzeniem. Ze względu na obszar, w którym się znajduje może ulegać stałym małym otarciom np. przy siadaniu czy wypróżnianiu. Jest następstwem infekcji tkanek jelita grubego i odbytu, a stan zapalny często utrzymuje się doprowadzając do przewlekłego stadium ropnia - przetoki. Uważa się, że istnieje kilka źródeł tego problemu. Choć nie można wdrożyć żadnych działań prewencyjnych, by się przed nim ochronić, to można skutecznie sobie z nim poradzić. Podjęcie kroków diagnostycznych i leczenie przetoki okołoodbytniczej jest kluczowe, gdyż nieleczona może prowadzić m.in. do jej rozrostu, przewlekłej infekcji skóry przy odbycie, pojawienia się ropni oraz bólu czy pogorszenia się codziennego komfortu życia. Diagnostyką i leczeniem tego schorzenia zajmuje się lekarz proktolog, który po diagnostyce może wdrożyć terapię farmakologiczną lub skierować pacjenta do specjalisty chirurga.

Laserowe leczenie przetoki okołoodbytniczej minimalizuje ryzyko powikłań

Chirurgiczne usunięcie przetoki okołoodbytniczej można w niektórych przypadkach zastąpić zabiegiem laserowym. To rozwiązanie niesie za sobą wiele korzyści, szczególnie w fazie gojenia i rekonwalescencji. Dzięki temu bowiem, że zabieg nie wymaga tworzenia rozległych ran, to sam proces gojenia przebiega sprawniej i krócej. Poza tym, światło lasera nie narusza mięśnia zwieracza, więc zmniejsza się ryzyko powikłań pozabiegowych, o które często martwią się pacjenci. Cały zabieg trwa około 10 minut i odbywa się w dożylnym znieczuleniu krótkotrwałym. Co ważne, po laserowym usunięciu przetoki okołoodbytniczej pacjent nie musi zostać poddawany hospitalizacji. Cały zabieg odbywa się w trybie chirurgii jednego dnia. Oznacza to, że po odbyciu procedury pacjent po jakimś czasie zostaje wypuszczony do domu, bez obowiązku pozostania na obserwacji w szpitalu w celu rekonwalescencji. Należy jednak pozostać w kontakcie ze swoim lekarzem na wypadek ewentualnych dolegliwości bólowych. Bez względu jednak czy się one pojawiły lub dosięgnął pacjenta inny dyskomfort należy zgłosić się na wizytę kontrolną po upływie pewnego czasu.