Wybrane sposoby nieoperacyjnego leczenia hemoroidów

Żylaki powstające w okolicach odbytu, które popularnie nazywa się hemoroidami, są schorzeniem dotykającym bardzo wielu osób.

Euro-klinika blog nieoperacyjnie hemoroidySzczególnie narażeni na ich wystąpienie są ci, którzy wykonują siedzącą pracę, jedzą dużo przetworzonej żywności ubogiej w błonnik oraz nie podejmują żadnej aktywności fizycznej. Problemy z guzkami krawniczymi mogą również mieć podłoże genetyczne, a także pojawić się u przyszłych matek podczas ciąży. Jest to schorzenie na tyle wstydliwe, że niejednokrotnie odkładamy wizytę do specjalisty mimo dokuczliwych objawów. Jednak nie warto tego robić, ponieważ istnieje wiele metod, które pozwalają sobie skutecznie radzić z tą chorobą nawet bez podejmowania leczenia operacyjnego.

Metody radzenia sobie z hemoroidami

Leczeniem guzków krwawniczych zajmuje się specjalista proktolog. Konkretne sposoby poradzenia sobie z chorobą zależą od jej zaawansowania i indywidualnych uwarunkowań pacjenta. Pomóc mogą tabletki, czopki i żele o działaniu przeciwzapalnym, które zmniejszają uciążliwy świąd i inne dolegliwości bólowe. Dobrym rozwiązaniem są także lecznicze nasiadówki lub ciepłe kąpiele z dodatkiem wybranych ziół. Jeśli te sposoby leczenia zachowawczego nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, bezoperacyjne usuwanie hemoroidów wykonuje się za pomocą jednego z poniższych zabiegów:

• metoda Barrona, czyli zakładanie gumowej opaski na podstawę żylaka, aby w ten sposób zatrzymać dopływ krwi do niego, co w efekcie powoduje jego degenerację i odpadnięcie po kilku dniach;
  • skleroterapia, która szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku małych guzków. Polega na wstrzyknięciu do ich wnętrza specjalnego preparatu, który przyczynia się do zamknięcia znajdujących się tam naczyń krwionośnych, a następnie guzek odpada;
  • laseroterapia, czyli naświetlanie żylaka wiązką promieni lasera. Dzięki niemu naczynia w guzku obkurczają się i zamykają, a w konsekwencji jego tkanka ulega zniszczeniu;
  • metoda Morinagi (DGHAL) polegająca na zakładaniu specjalnej podwiązki na tętnice zaopatrujące w krew wybrany hemoroid, w efekcie guzek szybko obumiera i odpada.