Leczenie przetoki odbytu laserem - najważniejsze informacje

Laser ma coraz więcej zastosowań w medycynie. Cieszy się dużą popularnością również w proktologii. Stosowany jest przede wszystkim do laserowego leczenia przetoki odbytowej. To schorzenie dopada przede wszystkim mężczyzn po czterdziestym roku życia. Choroba przetoki odbytowej spotyka też osoby, u których w przeszłości występowały ropnie odbytnicze. Na czym polega ta choroba oraz w jaki sposób odbywa się jej leczenie za pomocą lasera?

Czym jest przetoka odbytu?

Przetoka odbytu jest niewłaściwym połączeniem kanału odbytu ze skórą, która znajduje się w jego okolicy. To patologiczny i niegojący się kanał. Zazwyczaj przed jej pojawieniem się można zaobserwować ropnie odbytu. Zdarza się też, że ich przyczyną są powikłania wcześniej przebytych operacji, choroby zapalne jelit czy ciała obce. Objawy wystąpienia tej choroby są zauważalne. Może jej towarzyszyć uczucie wilgoci wiążące się z wyciekiem treści ropnej z okolic odbytu. Niektórzy pacjenci odczuwają też pieczenie lub świąd. Część z nich skarży się również na gorsze trzymanie gazów i stolca. W związku z często nawracającymi ropniami osoby cierpiące na przetokę odbytu mogą również odczuwać ból.

Leczenie przetoki odbytu

Osoby, które zauważą u siebie jakiekolwiek z opisywanych objawów, powinny jak najszybciej udać się do proktologa. Lekarz oczywiście na początku przeprowadzi wywiad lekarski, po którym odbędzie się badanie. Laserowe leczenie przetoki, czyli zabieg FiLaC jest minimalnie inwazyjną metodą laserowego leczenia przetoki odbytowej. Podczas zabiegu nie występuje ryzyko uszkodzenia zwieraczy, a leczenie szpitalne nie jest konieczne. Zabieg jest krótki – trwała około dziesięciu minut i przeprowadza się go w krótkim znieczuleniu dożylnym. Najpierw do kanału zostaje wprowadzony giętki światłowód, a następnie proktolog zamyka przetokę przy pomocy emisji promienistej wiązki lasera. Co istotne, zabieg jest nieinwazyjny, czyli nie narusza zwieraczy, więc pacjent nie musi się martwić o dobre trzymanie gazów czy stolca.

Oprócz tego, że nie wolno ignorować żadnych objawów, należy również pamiętać o regularnym wykonywaniu badań czy wizytach kontrolnych. Dlatego zapraszamy do Euro-Kliniki w Siemianowicach Śląskich. Świadczymy usługi medyczne nie tylko z zakresu proktologii, ale również endokrynologii, urologii czy kardiologii i wielu innych dziedzin. Do naszych Pacjentów podchodzimy w sposób profesjonalny i przyjazny, a dodatkowo nasza placówka jest nowocześnie wyposażona.