Czy laserowe usuwanie hemoroidów jest prowadzone ze znieczuleniem?

Zabieg laserowego usuwania hemoroidów budzi w Pacjentach często strach, związany z bólem oraz dolegliwościami w okresie rekonwalescencji.  Przebieg tego typu zabiegu zależy m.in. od stopnia zaawansowania choroby, a także wybranej metody leczenia. Usuwanie hemoroidów laserem to metoda stosunkowo małoinwazyjna w porównaniu do tradycyjnego leczenia. Wiąże się również z niskim ryzykiem wystąpienia powikłań i komplikacji. Czy zabieg boli i czy stosuje się podczas niego znieczulenie?

Jakie są metody laserowego usuwania hemoroidów?

Do najpopularniejszych zabiegów stosowanych do laserowego usuwania hemoroidów zalicza się LHP i HeLP. Metodę LHP wykorzystuje się do leczenia zaawansowanej choroby, tzn. hemoroidów  III i IV stopnia, dlatego wykonuje się go w znieczuleniu ogólnym. W przypadku hemoroidów I lub II stopnia można zastosować metodę HelP, która ze względu na minimalną inwazyjność, wykonywana jest bez znieczulenia miejscowego. Ten prosty i precyzyjny zabieg trwa jedynie od 10 do 15 minut i nie wymaga wykonania żadnych nacięć, a co za tym idzie, nie powoduje krwawienia. Obie procedury oferują osiągnięcie efektu terapeutycznego po 6 tygodniach, pozwalają na szybki powrót do normalnej aktywności i charakteryzują się doskonałymi wynikami.

Czy usuwanie hemoroidów boli?

Nowoczesne, laserowe metody pozwalają na bezbolesne pozbycie się problemu hemoroidów. Zdarza się, że przez kilka dni po zabiegu Pacjent odczuwa niewielkie dolegliwości bólowe bądź dyskomfort w okolicy odbytu. Bezpośrednio po zabiegu może pojawić się również opuchlizna. Porównując jednak do tradycyjnych procedur, m.in. do metody Barrona, czyli gumkowania hemoroidów oraz zabiegów chirurgicznych jest to najbardziej komfortowa metoda leczenia.