Telefon +48 (32) 22 809 44

Telefon +48 507 096 308

Telefon +48 508 575 289

Choroby wstydliwe. Szczelina odbytu

Euro-klinika blog choroby wstydliweOsoby cierpiące z powodu jakichkolwiek schorzeń nie powinny ukrywać swoich problemów przed lekarzem, który jako specjalista nie ocenia Pacjenta, a jego jedynym zadaniem jest niesienie możliwie najskuteczniejszej pomocy.

Objawy

Szczelina odbytu to problem występujący u osób obojga płci, najczęściej diagnozowany u Pacjentów pomiędzy 20 a 40 rokiem życia. Do objawów należą: piekący ból w odbycie (szczególnie nasilający się podczas i bezpośrednio po defekacji) i widoczne na papierze toaletowym plamki świeżej krwi. Pęknięcia skóry w okolicach odbytu, a także ubytki naskórka i błony śluzowej są najbardziej bolesne w początkowym stadium choroby (szczelina ostra), zaś w fazie przewlekłej niezagojona szczelina posiada stwardniałe brzegi, na jej dnie z kolei widoczne są zwłókniałe pasma mięśnia zwieracza. Z czasem nieleczona szczelina odbytu obrasta przerośniętym fałdem skórnym u brzegu kanału odbytu.