Telefon +48 (32) 22 809 44

Telefon +48 507 096 308

Telefon +48 508 575 289

Pracownia usg

Badanie USG doppler przydatne jest w diagnostyce następujących jednostek chorobowych :

• choroby serca ( wady, ubytki, zwężenia, niedomykalności )
  • miażdżyca
  • żylaki kończyn dolnych
  • choroba Winiwartera-Burgera
  • zespoły zakrzepowe układu żylnego
  • nadciśnienie wrotne
  • tętniaki
  • choroby wątroby ( naczyniaki, guzy nowotworowe oraz rozróżnienie rozgałęzień żyły wrotnej, żył wątrobowych i rozszerzonych przewodów żółciowych oraz anomali anatomicznych wyżej wymienionych
  • diagnostyka chorób naczyń głowy ( naczyniaki, tętniaki, krwiaki )
  • choroby ślinianek
  • nowotwory trzustki ( towarzyszą im zakrzepica żył układu wrotnego lub pnia trzewnego i tętnicy krezkowej górnej i śledzionowej ? czułość metody do 80 % )
  • choroby i urazy śledziony
  • choroby nerek ( zwężenia tętnicy nerkowej , urazy )
  • choroby tarczycy ( guzy nowotworowe, naciekanie na duże naczynia i ich przerzuty wraz z lokalizacją wzdłuż dużych naczyń szyjnych, nadczynność tarczycy - ocena przedoperacyjna ukrwienia przed i po leczeniu zachowawczym
  • choroby narządów rodnych
  • choroby sutka (ocena unaczynienia zmian w sutku, guzy nowotworowe oraz diagnostyka różnicowa zmian w dole pachowym z oceną stopnia zaawansowania choroby nowotworowej )
  • wykrywanie wad wrodzonych i innych chorób w życiu płodowym

Dodatkowa diagnostyka inwazyjna BAC pod kontrolą USG doppler obarczona jest bardzo niewielkim ryzykiem powstania powikłania. BAC pod kontrolą USG doppler zmniejsza to niewielkie ryzyko powstania np. krwiaka w miejscu pobrania bioptatu, szczególnie gdy zmiana leży w okolicy dużych naczyń ( choroby wątroby, nerek, sutka wraz z przerzutami do dołu pachowego, tarczycy i węzłów chłonnych wzdłuż dużych naczyń szyjnych ).

Badanie USG Doppler jest badaniem, które ukierunkowuje dalszą diagnostykę w przypadkach trudnych. U Pacjentów z chorobami narządowymi zwykle wykonuje się badanie CT (tomografia komputerowa ) i/lub NMR (rezonans magnetyczny ) z kontrastem, a w chorobach układu naczyniowego dodatkowo wykonuję się angiografię.

Pacjenci z Katowic i z całego Śląska mogą poddać się badaniu USG Doppler w naszej klinice w Siemianowicach Śląskich.

Ultradźwiękowe badanie przepływu krwi metodą Dopplera jest:

• skuteczne
  • dokładne
  • powtarzalne
  • tanie
  • Pacjent nie musi być do badania specjalnie przygotowywany
  • daje jednoznaczną odpowiedź na pytanie czy dolegliwości są związane z chorobą naczyń lub/i czy ją powodują
  • umożliwiają ocenę stopnia zaawansowania choroby
  • ukierunkowuje dalszą diagnostykę

Badanie USG doppler powinien przeprowadzić doświadczony lekarz, który musi je poprzedzić starannym i wnikliwym zebraniem wywiadu lekarskiego z przeanalizowaniem dostarczonych przez Pacjenta informacji o przebytych chorobach i ich leczeniu. Doświadczony diagnosta powinien zapoznać się z wynikami poprzednich badań dopplerowskich wykonanych przez siebie lub przez innych lekarzy.

Lekarze:

dr hab. n. med. Dariusz Waniczek