Swędzące żylaki - z czego to może wynikać?

Leczenie żylaków w Katowicach warto podjąć w jednej z miejscowych klinik, szczególnie, jeśli dają one objawy utrudniające codzienne funkcjonowanie. Jednym z nim może być swędzenie kończyn dolnych, które towarzyszy wypryskowi żylakowemu, nazywanego również egzemą żylakową, która może być powikłaniem przewlekłej niewydolności żylnej. Oznacza to, że choroba jest już na zaawansowanym etapie, dlatego w przypadku wystąpienia tego typu objawów należy niezwłocznie skonsultować się z lekarzem. Wyprysk żylakowy powstaje, gdy dochodzi do pęknięcia naczyń krwionośnych i przecieku z żył. Krew może gromadzić się pod skórą, a następnie ulegać rozpadowi, co podrażnia tkanki. Początkowe swędzenie może zmienić się w kujący ból.

Co zrobić, gdy żylaki na nogach swędzą?

Swędzenie żylaków kończyn dolnych to sygnał, że choroba postępuje i należy rozpocząć terapię. Leczenie żylaków w Katowicach można odbyć np. w Euro-Klinice w Siemianowicach Śląskich. Specjalista dobierze odpowiednią terapię lub zleci przeprowadzenie nieinwazyjnego zabiegu mającego na celu zamknięcie światła naczyń krwionośnych. Wskaże też sposoby, które pomogą złagodzić nieprzyjemną dolegliwość. Zazwyczaj jest to nawilżanie skóry specjalistycznymi preparatami, m.in. żelami, które zawierają heparytynę. W niektórych przypadkach pomocna jest kompresjoterapia, czyli noszenie uciskowych rajstop. Należy oczywiście pamiętać, by nie drapać swędzącej skóry, ponieważ może to prowadzić do pogłębienia się podrażnienia.

Jakie inne objawy mogą dawać żylaki?

Oprócz swędzenia, żylaki nóg mogą dawać więcej nieprzyjemnych objawów. Często towarzyszy im obrzęk nóg i stóp, piekący lub tępy ból oraz uczucie ciężkości nóg. U osób mających żylaki może pojawić się mrowienie oraz skurcze mięśni. W szczególności w okresie letnim, na nogach pojawiają się zgrubienia skóry. W zaawansowanej fazie choroby dochodzi do miejscowych odczynów alergicznych, a także do powstawania owrzodzeń.