Rodzaje zaburzeń neurologicznych

Zaburzenia neurologiczne to wszelkie problemy związane z nieprawidłowym działaniem ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego. Niestety, neurologia wciąż kryje przed nami wiele tajemnic. Często zaburzenia neurologiczne bywają ciężkie do zaobserwowania, zwłaszcza przypadku dzieci, które nie potrafią opisać tego, co im dolega. Dlatego w przypadku wątpliwości, zawsze warto wybrać się do lekarza, który przeprowadzi fachową diagnostykę. Niepokoić powinny nas częste bóle i zawroty głowy, zaburzenia widzenia i mowy, drętwienie kończyn, omdlenia, problemy z poruszaniem się, koncentracją i… długi spadek nastroju. Jakie są najczęściej spotykane schorzenia neurologiczne?

Zaburzenia neurologiczne to wszelkie problemy związane z nieprawidłowym działaniem ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego. Niestety, neurologia wciąż kryje przed nami wiele tajemnic. Często zaburzenia neurologiczne bywają ciężkie do zaobserwowania, zwłaszcza przypadku dzieci, które nie potrafią opisać tego, co im dolega. Dlatego w przypadku wątpliwości, zawsze warto wybrać się do lekarza, który przeprowadzi fachową diagnostykę. Niepokoić powinny nas częste bóle i zawroty głowy, zaburzenia widzenia i mowy, drętwienie kończyn, omdlenia, problemy z poruszaniem się, koncentracją i… długi spadek nastroju. Jakie są najczęściej spotykane schorzenia neurologiczne?

Częste migreny

O ile zwykłe bóle głowy zdarzają się większości z nas, o tyle mocnych migren doświadczają nieliczni. Charakterystyczny, ostry ból głowy często wiąże się z wymiotami, światło i dźwiękowstrętem. Cierpiący na migrenę uskarżają się na zaburzenia widzenia i mroczki przed oczami. Migrenowe bóle głowy często są dziedziczne.

Choroba Alzheimera

Do tej pory nie udało się ustalić przyczyn choroby Alzheimera ani skutecznej metody jej leczenia. Choroba wiąże się ze stopniowym, coraz bardziej zaawansowanym zanikiem pamięci. Pacjenci cierpiący na Alzheimera często czują się zagubieni, co prowadzi do zmiany humorów, depresji, a nawet agresji.

Choroba Parkinsona

Choroba Parkinsona powoduje problemy z poruszaniem się. Początkowo są to problemy z chodzeniem, lecz w zaawansowanym stadium pacjent ma całkowicie spowolnione ruchy. Ciało, nawet w spoczynku drży, stopniowo nasilają się problemy z mową.

Stwardnienie rozsiane

To jedna z najbardziej podstępnych chorób. Daj różne objawy: uczucie zmęczenia, czasami zaburzenia widzenia itp., które nie wskazują jasno na stwardnienie. Dotyczy ona w większości osób młodych w wieku 20-40 lat. Polega ona na nieprawidłowym przekazywaniu impulsów nerwowych. Choroba powoli postępuje, często prowadząc do niepełnosprawności.

Padaczka

Charakterystyczne ataki spowodowane są przez gwałtowne wyładowania bioelektryczne zachodzące w komórkach nerwowych. Choroba na szczęście daje się zdiagnozować podczas badania EEG. Chociaż nie można jej uleczyć, doświadczony neurolog dopasuje taką farmakoterapię, dzięki której napady da się kontrolować.

Udar mózgu

Udar, zarówno krwotoczny, jak i niedokrwienny, jest wynikiem zaburzeń ukrwienia mózgu. Choroba objawia się problemami z chodzeniem i mówieniem, czasami paraliżem połowy ciała.