Telefon +48 (32) 22 809 44 wew 1 lub 2

Rehabilitacja uroginekologiczna

Nietrzymanie moczu jest jedną z najczęstszych przewlekłych chorób u kobiet i dotyczy 14-41% kobiet powyżej 30 roku życia. Połowa z tych kobiet ma zmniejszoną satysfakcję seksualną, a 25% z nich ogranicza kontakty seksualne.

Euro-klinika blog rechabilitacjaGłównymi przyczynami powyższego stanu rzeczy są: ciąża i poród, przewlekły kaszel, przewlekłe zaparcia, otyłość i nadmierne obciążanie organizmu. Czynniki te doprowadzają do rozciągnięcia, osłabienia lub uszkodzenia mięśni i ich unerwienia.

Również czynniki psychologiczne, specyficzna budowa ciała czy zaburzony balans mięśniowy mogą mieć wpływ na stan dna miednicy, te czynniki przeważnie powodują zwiększone napięcie, co może objawiać się spięciem i bólem.

Niewiele kobiet natomiast wie, iż wszelkie objawy świadczące o obniżeniu lub zwiększeniu napięcia mogą być ze skutecznością leczone specjalistyczną terapią. Całościowe podejście do pacjentki, współpraca lekarzy i fizjoterapeutów może zagwarantować długotrwały efekt i skuteczność leczenia.

Podczas mojej pracy zajmujemy się profilaktyką zaburzeń uroginekologicznych i rehabilitacją dna miednicy u kobiet:

• w ciąży i połogu
  •  bóle pleców i miednicy
  •  przygotowanie dna miednicy do porodu
  •  problemy z blizną pooperacyjną
  •  wyrównanie balansu mięśniowego po porodzie
  •  powrót do napięcia dna miednicy sprzed ciąży i porodu
  • w okresie menopauzy
  • z problemami nietrzymania moczu
  • przed i po zabiegach ginekologicznych
  • stan przed i po wszczepieniu TOT i TVT
  • stan przed i po plastyce pochwy
  • stan przed i po usunięciu macicy
  • chcących utrzymać dobrą kondycję i sprawność intymnej części ciała

Objawy, z którymi Pacjentki powinny się zgłosić:

• wysiłkowe nietrzymanie moczu
  • naglące nietrzymanie moczu
  • przewlekłe parcia
  • zaburzenia statyki narządu rodnego (uczucie obniżania się krocza, uczucie ciała obcego w pochwie)
  • zespoły bólowe w obrębie miednicy mniejszej (w tym wulwodynia i pochwica)
  • bolesne miesiączki
  • ból podczas stosunku
  • napięta/”zbyt wąska” pochwa
  • zespół skurczu dna miednicy (Spastic Pelvic Floor Syndrom)
  • luźna/szeroka pochwa
  • przewlekłe zespoły bólowe odcinka lędźwiowego kręgosłupa

Terapia rozpoczyna się od wywiadu i badania, dzięki którym można zdiagnozować specyfikę problemu i jego przyczynę. Jeżeli jest potrzeba, przeprowadzane jest również badanie EMG i USG. Terapia prowadzona jest w miłej atmosferze, gdzie bez tabu można porozmawiać o intymnych problemach.