Telefon +48 (32) 22 809 44

Telefon +48 507 096 308

Telefon +48 508 575 289

Nieoperacyjne leczenie żylaków. Na czym polega?

Euro klinika blog żylakiPod wpływem wzrostu ciśnienia krwi żyły rozszerzają się i nie wracają do pierwotnego kształtu. Te nieprawidłowe poszerzenia żył z niedotlenioną krwią to właśnie żylaki.
Można je leczyć operacyjnie, co wiąże się z dużym ryzykiem powikłań, lub metodą nieoperacyjną.
Zabieg skleroterapii jest bezbolesny i całkowicie bezpieczny.

Co to jest skleroterapia?

Zabiegiem, niewymagającym znieczulenia miejscowego, jest skleroterapia, inaczej obliteracja.
Obliteracja polega na wstrzyknięciu do żyły specjalnego preparatu. Wywołuje on odczyn zapalny ściany naczynia, w efekcie czego powstaje skrzeplina, ulegająca zwłóknieniu. Następstwem jest zamknięcie światła naczynia i zniknięcie żylaka, spowodowane brakiem ciśnienia krwi w tym naczyniu.
Podczas zabiegu pacjent odczuwa jedynie niewielki ból w momencie ukłucia.
Skleroterapia pomoże także usunąć tak zwane pajączki. Jeśli są sporych rozmiarów, stosuje się skleroterapię piankową.
Żylaki natomiast usuwa się metodą echoskleroterapii piankowej, czyli pod kontrolą aparatu USG.
Żylaki warto leczyć, kiedy tylko pojawią się ich pierwsze objawy. Dzięki postępowi współczesnej medycyny, pacjenci, borykający się z tym problemem nie są już skazani na operacyjny stół.