Telefon +48 (32) 22 809 44

Telefon +48 507 096 308

Telefon +48 508 575 289

Konizacja szyjki macicy. Wskazania

Euro-klinika blog konizacja wskazaniaNiestety, w pierwszych fazach rozwoju choroba jest niemal całkowicie lub całkowicie bezobjawowa. Brak wyraźnych dolegliwości stanowi najczęstszą przyczynę późnej diagnozy, co znacznie utrudnia proces leczenia, jednocześnie zmniejszając szanse na skuteczną terapię. Najczęstszą, znaną przyczyną jego powstawania jest wirus HPV, czyli wirus brodawczaka ludzkiego. W naszej klinice wykonujemy testy DNA pozwalające na jego wykrycie.

Oprócz testów DNA, bardzo ważną rolę odgrywają regularne kontrole ginekologiczne. Zmiany chorobowe, które są niedostrzegalne dla kobiety, łatwo zauważyć podczas rutynowych badań. Nieprawidłowy wynik badania cytologicznego jest wskazaniem do wykonania prostego zabiegu konizacji szyjki macicy. Również obraz uzyskany dzięki badaniu kolposkopowemu może dać podstawy wystarczające do przeprowadzenia zabiegu. Inną podstawą konizacji szyjki macicy są wyniki badań histologicznych z pobranych wcześniej wycinków.

Zabieg wykonywany jest zazwyczaj w znieczuleniu miejscowym, a pacjentka wraca do normalnej aktywności jeszcze tego samego dnia. Szczegóły dotyczące przebiegu konizacji znajdziecie w naszym następnym wpisie.