Hemoroidy – przyczyny, objawy i laserowe leczenie

Hemoroidy, czyli guzki krwawnicze to jedna z najbardziej wstydliwych i uprzykrzających życie chorób naszych czasów.

Euro-klinika blog hemoroidy przyczynyNie wszyscy wiedzą, że są one naturalnymi strukturami ludzkiego odbytu. Wypełnione krwią, stanowią swego rodzaju uszczelnienie dla kanału odbytu i razem z mięśniami zwieracza kontrolują wydalanie. Dopiero kiedy przestają działać tak, jak powinny zaczynają boleśnie dawać się we znaki. Jakie są ich przyczyny?

Przyczyny

Jedną z głównych przyczyn powstawania hemoroidów jest mało aktywny tryb życia. Na żylaki odbytu cierpią przede wszystkim osoby wykonujące siedzącą pracę, spędzające dużo czasu w samochodzie i… zapaleni gracze komputerowi. Kolejnym czynnikiem, sprzyjającym żylakom odbytu jest mało zbilansowana, uboga w błonnik dieta oraz wypijanie zbyt małej ilości płynów. Hemoroidy bywają również zmorą kobiet w zaawansowanej ciąży. Nie zwlekaj z wizytą u lekarza, jeśli czujesz przedłużający się świąd, ból i pieczenie w okolicach odbytu. Sygnałem ostrzegawczym powinna być również krew na papierze toaletowym lub bieliźnie.

Laserowe leczenie hemoroidów

Laserowe leczenie hemoroidów staje się obecnie coraz popularniejsze. Zabieg laserowy jest stosunkowo bezbolesny, pozwala uniknąć ryzyka uszkodzeń śluzówki i zwieracza oraz niesie za sobą niskie ryzyko powikłań. Laserowe leczenie hemoroidów często przeprowadza się w warunkach ambulatoryjnych lub w ramach jednodniowej chirurgii. Pacjent może więc szybko wrócić do codziennej aktywności. Jak przebiega zabieg? Laserowe usuwanie hemoroidów polega na koagulacji światłem o określonej długości (w zależności od lasera może być to 980 lub 1470 mm) odgałęzień tętnicy odbytniczej lub splotu hemoroidalnego. W efekcie zabiegu dochodzi do i zmiany przepływu tętniczo-żylnego i zmniejszenia objętości hemoroidu lub jego stopniowego wycofania i rekonstrukcji kolagenu. W większości przypadków nie ma konieczności zakładania szwów. Pacjent może też szybko powrócić do normalnego funkcjonowania, przestrzegając zaleceń lekarza.