W jaki sposób powstają torbiele włosowe?

Usuwanie torbieli włosowych w Katowicach, można wykonać przy pomocy nowoczesnego lasera SILAC. Torbiel pilonidalna to schorzenie, które należy leczyć jak najszybciej, zanim dojdzie do rozległego zakażenia. Torbiele włosowe to małe, wypełnione płynem, woreczki, które tworzą się pod skórą, zazwyczaj w okolicy bruzdy międzypośladkowej. Torbielom towarzyszy dyskomfort, a w przypadku dojścia do ostrego stanu zapalnego, również ból.

Jakie są przyczyny powstawania torbieli pilonidalnej?

Torbiele pilonidalne powstają w wyniku nagromadzenia zanieczyszczeń na mieszkach włosowych w okolicy kości ogonowej. Może wywołać je tarcie przez ubranie praz długotrwałe siedzenie. Często do ich rozwoju doprowadza nadmierna potliwość, brak odpowiedniej higieny osobistej lub mikrouraz kości ogonowej. Torbiele częściej rozwijają się u osób z głęboką bruzdą międzypośladkową oraz mających obfite owłosienie w okolicy pośladków. Ich powstawaniu sprzyja wilgoć i ciepło, przez które to dochodzi do wnikania włosów w głąb skóry i gromadzenia się bakterii. Genetyka również odgrywa ważną rolę w powstawaniu torbieli pilonidalnych. Ponadto, osoby, które mają pewne choroby genetyczne, takie jak zespół Ehlersa-Danlosa, mogą być bardziej podatne na rozwój torbieli pilonidalnych.

Jak przebiega leczenie torbieli włosowej?

Usunięcie torbieli włosowej polega na odprowadzeniu płynu i ropy z jej wnętrza. Jedną z najlepszych metod leczenia jest zastosowanie lasera SILAC. Zabieg trwa od 20 do 30 minut, a od razu po zakończeniu Pacjent może udać się do domu. Musi jedynie pamiętać o odkażaniu okolicy przez kolejnych kilka dni. Użycie lasera SILAC zmniejsza ryzyko dojścia do zakażenia wtórnego. Czasem po zabiegu stosuje się antybiotyk, w celu zmniejszenia stanu zapalnego. Usuwanie torbieli włosowych pozwala  na szybki powrót do codziennej aktywności.