Leki na hemoroidy - kiedy to za mało?

Usuwania hemoroidów to zabieg, który często jest koniecznością, gdy metody farmakologiczne zawiodą. Hemoroidy to powszechny problem zdrowotny dotyczący zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Chociaż nie stanowią zagrożenia dla życia, mogą powodować znaczny dyskomfort oraz wpływać negatywnie na jakość życia. Wiele osób zmagających się z hemoroidami decyduje się na leczenie farmakologiczne, które często przynosi ulgę w bólu i zmniejsza objawy. Niestety, ale nie zawsze leki na hemoroidy są wystarczające – wówczas warto rozważyć inne metody leczenia.

Kiedy leczenie farmakologiczne nie wystarcza?

Leczenie farmakologiczne hemoroidów obejmuje stosowanie różnych preparatów: maści, czopków czy tabletek. Ich zadaniem jest przede wszystkim łagodzenie objawów takich jak ból, pieczenie, świąd czy krwawienie. W niektórych przypadkach leczenie farmakologiczne może okazać się niewystarczające. Jeśli objawy hemoroidów utrzymują się pomimo stosowania leków przez kilka tygodni, warto skonsultować się z lekarzem, który oceni stan pacjenta i zaproponuje inne metody leczenia. Może on polecić wykonanie zabiegu usuwania hemoroidów i inne zaawansowane metody leczenia. Wśród nich wyróżnia się m.in. zabiegi chirurgiczne oraz małoinwazyjne metody terapeutyczne.

Jakie są metody usuwania hemoroidów?

Nowoczesne metody usuwania hemoroidów wiążą się ze znikomym bólem u pacjenta, a ponadto okres rekonwalescencji po zabiegu jest krótki. Dużą popularnością cieszą się metody laserowe, do których zalet można zaliczyć brak ryzyka uszkodzenia zwieracza i śluzówki, niskie ryzyko powikłań i szybki powrót do normalnej aktywności. Zależnie od stopnia zaawansowania choroby, stosuje się metodę LHP oraz HeLP. W przypadku pojedynczych hemoroidów można zastosować metodę Barrona.