Choroby naczyń

Cennik

Żylaki nóg, a także pojedyncze pęknięte naczynka krwionośne, to pospolity problem zdrowotny wśród Pacjentów naszej kliniki w Siemianowicach Śląskich koło Katowic. Wbrew powszechnemu myśleniu, nie dotyczy on tylko kobiet i osób w podeszłym wieku. Żylaki powodują dyskomfort, lecz przede wszystkim są groźne dla zdrowia. Są oznaką niewydolności naczyń, a tym samym zaburzeń krążenia krwionośnego. Widoczne najczęściej na podudziach, wyraźnie poszerzone i skręcone naczynia żylne mogą świadczyć m.in. o powstawaniu niebezpiecznych dla życia zatorów i zakrzepów, dlatego nie należy bagatelizować objawów, które towarzyszą rozwojowi choroby. W naszej klinice prowadzona jest rozszerzona diagnostyka tego rodzaju schorzeń żylnych. Wykorzystujemy też najnowsze metody nieoperacyjnego leczenia żylaków, które w obecnych czasach dają znakomity rezultat w pozbyciu się problemu.

PRZYCZYNY POWSTAWANIA ŻYLAKÓW

Przyczyny powstawania żylaków mogą mieć podłoże genetyczne, lecz u wielu Pacjentów jest to problem nabyty, spowodowany m.in. nieaktywnym trybem życia. Rozwojowi żylaków sprzyja praca w pozycji siedzącej lub stojącej, noszenie obcasów, zaawansowany wiek, stan po zabiegach operacyjnych, długotrwałe unieruchomienie, jak również przebyte ciąże. Do powstawania żylaków nóg przyczyniają się także duża nadwaga i otyłość, które powodują znaczne utrudnienia w odpływie krwi z żył kończyn dolnych (m.in. przez mechaniczny ucisk tkanki tłuszczowej brzucha na część górną uda). Nie bez wpływu pozostają nawyki takie jak długie gorące kąpiele, częste plażowanie i korzystanie z solarium oraz noszenie obcisłych spodni. Uznawane za przyczynę jest również przyjmowanie niektórych leków (np. hormonalnych) oraz urazy kończyn.

STOPNIE ZAAWANSOWANIA NIEWYDOLNOŚCI ŻYLNEJ

W medycynie wyróżniamy sześć stopni zaawansowania choroby niewydolności żylnej. Wbrew możliwym przypuszczeniom żylaki znajdują się na drugiej pozycji tej listy, a mimo tego są już niebezpieczne dla zdrowia. Kolejne fazy rozwoju choroby to:

• Pajączki żylne (teleangiektazje) – stanowią problem kosmetyczny, choć w niektórych przypadkach mogą wywoływać obrzęki, bóle, wzmożone ocieplenie kończyny. Grożą też stanami zapalnymi.
  • Żylaki - ich objawami są: uczucie ociężałości łydek i ich przepełnienia krwią, obrzęki kostek popołudniami i wieczorami, nocne skurcze naczyń krwionośnych, uczucie niespokojnych nóg.
  • Współistniejące z żylakami obrzęki kończyn dolnych, powodujące ból.
  • Dołączające się zmiany troficzne, czyli przebarwienia na skórze, wyprysk, stwardnienie skóry i tkanki podskórnej.
  • Zagojone owrzodzenia podudzi towarzyszące żylakom.
  • Czynne owrzodzenia żylne podudzi.

ZNACZENIE WCZESNEJ DIAGNOZY NIEWYDOLNOŚCI NACZYŃ ŻYLNYCH

Często popełnianym błędem jest lekceważenie symptomów, które mogą wskazywać na rozwój niewydolności naczyń żylnych. Najczęściej o pomoc do naszych lekarzy zwracają się pacjenci z widocznymi zmianami żylakowymi, tymczasem o chorobie tej świadczy także często odczuwane mrowienie i zmęczenie nóg, ich skurcze, pojawiające się obrzęki i ból łydek, powiększony obwód ud, popękane pojedyncze naczynka lub ich gęsta sieć. Skutecznym sposobem na wykrycie problemu niewydolności żylnej jest badanie przepływu krwi metodą Dopplera. Jest to rodzaj wnikliwego badania USG, które pozwala zaplanować najlepszą w indywidualnym przypadku metodę leczenia choroby.

Leczenie żylaków

Proponujemy kilka metod leczenia żylaków stosowanych w Euro-Klinice w Siemianowicach Śląskich obok Katowic. Stosujemy tylko mało inwazyjne zabiegi leczenia żylaków i mniejszych zmian widocznych na skórze, spowodowanych pęknięciem naczyń. Do najbardziej popularnych należą: laserowa operacja żylaków EVLT, skleroterapia oraz uzupełniająca terapia prądem wysokiej częstotliwość Virdex-RF. W ramach prowadzonej przez nas diagnostyki i nieoperacyjnego leczenia żylaków wykonujemy także specjalistyczne badanie naczyń żylnych, tzw. USG Dopplera.

LASEROWE USUWANIE ŻYLAKÓW METODĄ EVLT

Laserowe usuwanie żylaków metodą EVLT jest mało inwazyjną, wewnątrznaczyniową metodą ich leczenia. Polega na wprowadzeniu do niewydolnej żyły włókna światłowodu. Wyzwolona w końcówce cewnika energia światła laserowego powoduje szybkie obkurczenie i zamknięcie niewydolnej żyły. W odróżnieniu od tradycyjnych metod, w tym wypadku nie jest konieczna interwencja chirurgiczna, polegająca na jej usunięciu. Żylaki resztkowe zamyka się metodą echoskleroterapii piankowej. Po operacji żylaków nóg laserem EVLT Pacjent może liczyć na szybki powrót do pełnego zdrowia. Gojeniu się niewielkiej rany pozabiegowej towarzyszy mało uciążliwy ból, który nie zakłóca codziennego funkcjonowania. Laserowe usuwanie żylaków metodą EVLT jest też bezpieczne i obarczone niskim ryzykiem powikłań. Zabieg laserowego usuwania żylaków nie jest wykonywany w okresie lipiec-sierpień.

ZALETY LASEROWEGO USUWANIA ŻYLAKÓW

Wśród zalet laserowego usuwania żylaków można wymienić:

• brak konieczności hospitalizacji (pacjent powraca do domu w dniu usunięcia żylaków lub zmian pokrewnych),
  • krótki czas trwania zabiegu (20 - 40 minut),
  • brak nacięć i blizn pooperacyjnych,
  • znieczulenie miejscowe,
  • szybki powrót do codziennej aktywności (pacjent może chodzić bezpośrednio po zabiegu),
  • wysoka skuteczność w likwidacji żylaków i pajączków,
  • małe ryzyko powikłań.

Chirurgiczne zabiegi laserowe są specjalnością lekarzy pracujących w naszej klinice w Siemianowicach Śląskich, z czego jesteśmy znani na całym Śląsku. Specjalizujemy się w laserowym leczeniu hemoroidów, jak również wykonujemy zabiegi laserem CO2 skutecznym w usuwaniu kłykcin, brodawek i innych szpecących zmian skórnych.

SKLEROTERAPIA (OBLITERACJA)

Stosowana w Euro-Klinice skleroterapia (inaczej obliteracja) to kolejna mało inwazyjna i praktycznie bezbolesna metoda leczenia żylaków oraz pajączków. Polega na wstrzykiwaniu w miejsce zmian skórnych leku obliterującego, który wywołuje proces zapalny powodujący obkurczenie ścian naczyń, a w efekcie ich zwłóknienie i zrośnięcie się. Zabieg skleroterapii jest krótki i nie wymaga zastosowania znieczulenia miejscowego. Pacjent odczuwa ból jedynie w momencie nakłucia cienką igłą, przez którą wprowadza się lek w zmienione miejsce na skórze. Używając tej metody, większe pajączki zamykamy skleroterapią piankową, zaś żylaki metoda echoskleroterapii piankowej (pod kontrolą USG).

LECZENIE ŻYLAKÓW PRĄDEM

Zajmujemy się leczeniem żylaków prądem o częstotliwości fal radiowych. Korzystamy z urządzenia Virdex-RF, które znajduje również zastosowanie w dermatologii, np. do zabiegów zwalczających trądzik różowaty i rozstępy. Jeden z oferowanych przez nas zabiegów polega na podgrzaniu żył wibracjami 4 MHz, co powoduje jej zapadnięcie się. Do termokoagulacji wykorzystywane są różne rodzaje i kształty igieł, zależnie od charakteru zmiany. Zabieg tym nowoczesnym aparatem nie tylko pozwala na usunięcie nieestetycznych pajączków, ale także zapobiega ich nawrotom.

ANGIOLOG W EURO-KLINICE

W naszym ośrodku oferujemy opiekę specjalisty angiologa zajmującego się leczeniem chorób naczyń. Najczęstszą przypadłością, z jaką zgłaszają się do angiologia Pacjenci, jest przewlekła niewydolność żylna, czyli żylaki. Diagnostyka naczyń opiera się zwykle na wywiadzie z Pacjentem, badaniu fizykalnym oraz badaniu USG Doppler. Konsultacja z angiologiem w Euro-Klinice pozwoli Państwu szybko zdiagnozować chorobę i wybrać odpowiednie metody jej leczenia.

FLEBOLOGIA ESTETYCZNA

Flebologia estetyczna jest dziedziną medycyny zajmującą się diagnostyką i leczeniem zmian żylnych w różnym stopniu zaawansowania. Dział ten skupia się na usuwaniu pajączków żylnych, które nie powodują niepokojących dolegliwości, ale przeszkadzają Pacjentowi ze względów estetycznych. W ramach flebologii stosowane są mało inwazyjne, bezpieczne i niewymagające hospitalizacji zabiegi np. laserowego usuwania nieestetycznych naczyń czy pajączków.

W Euro-Klinice ich leczeniem zajmują się:

• specjalista chirurgii ogólnej, angiolog dr Barbara Tomaszek Słota,
  • specjalista chirurgii ogólnej, specjalista chorób naczyń dr n. med. Ireneusz Warzocha,
  • specjalista chirurgii ogólnej i naczyniowej, flebolog dr n. med. Ireneusz Mazur.

CENNIK WYKONYWANYCH BADAŃ I ZABIEGÓW

Całkowite koszty wykonywanych przez nas laserowych operacji żylaków EVLT, zabiegów skleroterapii oraz terapii prądem Viridex-RF są uzależnione od zaawansowania zmian żylakowych na skórze. W trakcie wizyty konsultacyjnej, na podstawie wyników USG Dopplera ustalany jest indywidualny harmonogram zalecanego leczenia. Poniżej przedstawiamy cennik konsultacji z naszym lekarzem oraz ogólne ceny zabiegów.

• wizyta u specjalisty oraz USG Dopplera – 250 zł (cena promocyjna w okresie jesienno-zimowym),
  • skleroterapia piankowa pajączków i niewielkich żylaków – od 700 zł za sesję,
  • echoskleroterapia piankowa żylaków i głównych pni żył powierzchniowych – od 1000 zł za sesję.

LEKARZE:

dr n. med. Barbara Tomaszek–Słota