Telefon +48 (32) 22 809 44

Telefon +48 507 096 308

Telefon +48 508 575 289

Neurolog

Nasz specjalista zajmuje się chorobami obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego. Ośrodkowy układ nerwowy (OUN) to nic innego jak mózg i rdzeń kręgowy, neurolog jest więc pomocny w badaniu przyczyn oraz leczeniu bólów głowy oraz nieprawidłowości, których źródło tkwi w mózgu (np. zaburzenia widzenia, mowy, problemy z równowagą, koordynacją). Dlatego też neurologia wiąże się z psychiatrią, a niektóre choroby są domeną obu tych dziedzin. Niekiedy neurolog może pomóc także w diagnozie bólów kręgosłupa z uwagi na fakt, że ich przyczyną jest ucisk na nerwy.

Neurolog zajmuje się też schorzeniami obwodowego układu nerwowego, czyli połączeniami między OUN a poszczególnymi narządami i mięśniami.

Neurolog zajmuje się diagnostyką oraz leczeniem następujących z nich:

Kiedy należy udać się do lekarza neurologa? Trudno prawidłowo, bez określonych badań określić, kiedy dana choroba powinna być leczona przez tego rodzaju lekarza. Na pierwszy rzut oka naprawdę ciężko jest to ocenić. Objawy, które mogą nas dosięgnąć, nie zawsze mogą przemawiać za koniecznością udania się na taką wizytę. Czasami jednak zdarza się, że zwykły ból głowy powinien skierować nasze kroki do takiego właśnie lekarza. Szczególnie ważne jest to wówczas, gdy bóle głowy są częste, nasilają się i powtarzają. W takim przypadku wizyta u neurologa jest wręcz koniecznością. Po przeprowadzeniu badania lekarz powinien określić przyczynę bólu i jego rodzaj, a później- zlecić odpowiednie leczenie.

W naszej poradni przeprowadzamy rehabilitację neurologiczną. Wspiera ona pacjentów z różnymi niepełnosprawnościami. Jest konieczna przy powrocie do sprawności po operacjach neurochirurgicznych. Jednak trzeba pamiętać o tym, że każdy przypadek jest inny i przebieg procesu rehabilitacji oraz pojawienie się pierwszych efektów zależy od predyspozycji pacjenta, a także od jego pozytywnego nastawienia i chęci szybkiego powrotu do zdrowia.

W rehabilitacji neurologicznej stosowane są różne ćwiczenia w pozycji siedzącej, leżącej lub stojącej, których zadaniem jest poprawa siły mięśni, koordynacji ruchowej.

Lekarze:

dr n med. Grażyna Tuganowska