Urologia

Cennik

Specjaliści z zakresu urologii z Euro-Kliniki zapewniają kompleksową pomoc przy różnego rodzaju problemach zdrowotnych. Do wizyty u urologa powinny skłonić problemy z nietrzymaniem moczu, bóle w okolicach podbrzusza, czy dyskomfort w czasie oddawania moczu. Konsultacja obejmuje wywiad z Pacjentem oraz ewentualne badania urodynamiczne, urografię i USG. Zachęcamy do zapoznania się z chorobami, których diagnozowaniem i leczeniem zajmujemy się, a także z zakresem wykonywanych zabiegów urologicznych. Osoby zainteresowane wizytą u urologa zapraszamy do odwiedzenia naszej Kliniki w Siemianowicach Śląskich k. Katowic.

KAMICA UKŁADU MOCZOWEGO

Kamica układu moczowego powstaje na skutek krystalizacji szczawianu wapnia, fosforanu wapnia i kwasu moczowego. Substancje te nie rozpuszczają się i tworzą zalegające w organizmie kamienie. Gromadzą się one w miedniczce nerwowej, a często przemieszczają się do moczodołów oraz pęcherza. Objawami kamicy jest uczucie parcia na mocz, bolesność przy jego oddawaniu oraz krwawienie. Chorobę mogą powodować częste infekcje układu moczowego, błędy dietetyczne oraz choroby endokrynologiczne.

NIEPŁODNOŚĆ MĘŻCZYZN

Zgodnie z definicją WHO niepłodność mężczyzn podejrzewa się, gdy po 12 miesiącach regularnego współżycia pary w celach prokreacyjnych  nie pojawia się ciąża. W 32% przypadków przyczyna tego stanu rzeczy leży po stronie kobiety, w 20% – mężczyzny, 21% – obojga partnerów, a w 14% sytuacji przyczyny są nieznane. Do zdiagnozowania niepłodności u mężczyzn służy najczęściej badanie nasienia oraz biopsja najądrzy. Wskazuje się na wiele przyczyn męskiej niepłodności – między innymi obecność alergenów, wolnych rodników, metali ciężkich oraz zaburzenia hormonalne i autoimmunologiczne, zakażenia, żylaki, wady wrodzone, nowotwory oraz problemy seksualne.

PROSTATA

Prostata, czyli gruczoł krokowy to nieparzysty narząd gruczołowo-mięśniowy będący częścią męskiego układu płciowego. Z wiekiem gruczoł krokowy rośnie i uciska na cewkę moczową, co skutkuje problemami z oddawaniem moczu. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest rozplem komórek gruczołowych i komórek podścieliska gruczołu krokowego. Ryzyko wystąpienia tej przypadłości wzrasta wraz z wiekiem, zwłaszcza po 60 roku życia. Objawami prostaty są: częstomocz, oddawanie moczu w nocy, ból w trakcie oddawania moczu, wydłużający się czas oddawania moczu, osłabiony strumień moczu oraz zatrzymanie moczu. Diagnostyka tego schorzenia obejmuje badania prowadzone przez odbyt, USG oraz oznaczenie antygenu PSA. Leczenie może być farmakologiczne (lekami dobranymi przez urologa) lub operacyjne (w tym zabiegi laserowe).

PROBLEMY Z EREKCJĄ

W dzisiejszych czasach problemy z erekcją dotykają coraz młodszych mężczyzn. Do ich pojawienia się przyczyniają się:

• wiek mężczyzny,
  • takie choroby jak nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca, problemy z sercem,
  • inne czynniki, w których określeniu może pomóc lekarz specjalista.

Dokładne zdiagnozowanie przyczyn problemów z erekcją pozwala ustalić dla Pacjenta indywidualny plan leczenia impotencji. Urolog leczy choroby związane z układem moczowo-płciowym, które wpływają na tego typu zaburzenia, a jeżeli mają one podłoże psychologiczne, kieruje do gabinetu seksuologicznego.

RAK GRUCZOŁU KROKOWEGO

Rak gruczołu krokowego pojawia się u 11% mężczyzn z rozpoznaniem nowotworu. Prawdopodobieństwo jego wystąpienia wzrasta szczególnie po 80 roku życia. Czynnikami zwiększającymi ryzyko tej choroby są: predyspozycje genetyczne, kolor skóry oraz niezdrowy sposób odżywiania się (szczególnie tłuszcze, białka i cholesterol). Diagnostyka jest prowadzona przez odbyt oraz USG i biopsję transrektalną, PSA, tomografię komputerową CT, rezonans magnetyczny oraz imphadenectomię zaotrzewnową.

Zabiegi urologiczne

W naszej klinice wykonujemy zabiegi urologiczne: cewnikowanie pęcherza moczowego, usunięcie stulejki i podcięcie wędzidełka prącia. Zajmujemy się również opróżnianiem wodniaka jądra w znieczuleniu miejscowym. Hydrocelektomia polega na nacięciu skóry moszny, w celu opróżnienia jej z nadmiaru wody. Podcięcie wędzidełka prącia wykonywane jest, gdy wędzidełko jest zbyt krótkie, a tym samym powoduje dyskomfort podczas współżycia. Zabieg trwa kilkanaście minut i jest w pełni bezpieczny. Zajmujemy się również zakładaniem i wymianą cewnika do pęcherza moczowego.

LEKARZE UROLODZY:

dr Michał Kępiński