Urologia

Specjaliści z zakresu urologii z Euro-Kliniki na Śląsku zapewniają kompleksową pomoc przy różnego rodzaju problemach zdrowotnych.

Problemy z erekcją
W dzisiejszych czasach problemy z erekcją dotykają coraz młodszych mężczyzn. Do ich pojawienia się przyczyniają się:
  • wiek mężczyzny
  • takie choroby jak nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca, problemy z sercem
  • inne czynniki, w których określeniu może pomóc lekarz specjalista.

Dokładne zdiagnozowanie przyczyn problemów z erekcją pozwala ustalić dla Pacjenta indywidualny plan leczenia.

Niepłodność mężczyzn

Zgodnie z definicją WHO niepłodność pojawia się, gdy po 12 miesiącach regularnego współżycia pary w celach prokreacyjnych  nie pojawia się ciąża. W 32% przypadków przyczyna tego stanu rzeczy leży po stronie kobiety, w 20% – mężczyzny, 21% – obojga partnerów, a w 14% sytuacji przyczyny są nieznane.

Do zdiagnozowania niepłodności u mężczyzn służy najczęściej badanie nasienia oraz biopsja najądrzy. Wskazuje się na wiele przyczyn męskiej niepłodności – między innymi alergeny i chemikalia, wolne rodniki, metale ciężkie, zaburzenia hormonalne i autoimmunologiczne, zakażenia, żylaki, wady wrodzone, nowotwory oraz problemy seksualne.

Prostata

Prostata, czyli gruczoł krokowy to nieparzysty narząd gruczołowo-mięśniowy będący częścią męskiego układu płciowego. Z wiekiem gruczoł krokowy rośnie i uciska na cewkę moczową, co skutkuje problemami z oddawaniem moczu.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest rozplem komórek gruczołowych i komórek podścieliska gruczołu krokowego. Ryzyko wystąpienia tej przypadłości wzrasta wraz w wiekiem, zwłaszcza po 60 roku życia. Objawami prostaty są: częstomocz, oddawanie moczu w nocy, ból w trakcie oddawania moczu, wydłużający się czas oddawania moczu, osłabiony strumień moczu oraz zatrzymanie moczu.

Diagnostyka tego schorzenia obejmuje badania prowadzone przez odbyt, USG oraz oznaczenie antygenu PSA.

Leczenie może być farmakologiczne (lekami dobranymi przez urologa) lub operacyjne (w tym zabiegi laserowe).

Rak gruczołu krokowego

Pojawia się on u 11% mężczyzn z rozpoznaniem nowotworu. Prawdopodobieństwo jego wystąpienia wzrasta szczególnie po 80 roku życia. Czynnikami zwiększającymi ryzyko tej choroby są: predyspozycje genetyczne, kolor skóry oraz niezdrowy sposób odżywiania się (szczególnie tłuszcze, białka i cholesterol).

Diagnostyka jest prowadzona przez odbyt oraz USG i biopsję transrektalną, PSA, tomografię komputerową CT, rezonans magnetyczny oraz imphadenectomię zaotrzewnową.

Euro Klinika
ul. Wyspiańskiego 3, 41-100 Siemianowice Śląskie